na ndiq ne

BMW prezanton M5 e re

22/04/2025

Një sportive e elektrifikuar, por me muskuj

Diku rreth 40 vjet më parë, saktësisht në vitin 1984, prodhuesi bavarez vendosi që në shasinë e një sedani luksoz, të bënte një seri ndryshimesh dhe ta pajiste atë me një motor sportiv. Kështu Seria 5 E28 u pajis jo me një motor sportiv dosido, por me motorin e sportives M1 duke nxjerrë në dritë M5 e parë, sedanin më të shpejtë në treg, që më tej i hapi rrugën një tradite sportive ndër më të famshmet e industrisë automobilistike.

Tashmë sigla M është zgjeruar dhe ka krijuar një trashëgimi të mirëfilltë, me nje identitet unik, objekt i shumë të apasionuarve dhe koleksionistëve. Edhe pse makinat sportive janë duke jetuar një moment të vështirë historik, mes barrierave të ngritura prej motorizimit elektrik dhe normativave antindotje gjithmonë e më agresive, BMW duket se nuk do t’i zhgënjejë të apasionuarit e shumtë dhe sjell në treg gjeneratën e shtatë të M5, të bazuar në Serinë 5 G90/G99.

Design-i i ri shënon një hap përpara duke kapërcyer linjat klasike BMW për një pamje më të theksuar, sportive e agresive, gati gati jo tipike për segmentin. Pavarësisht se M5 është versioni më ekstrem i Serisë 5, pamja e saj është sa sportive, aq edhe teknologjike. Nga njëra anë gjejmë parafangot dhe parakolpet përpara dhe mbrapa tipike të një makine muskuloze, nga ana tjetër, maskerino, fenerët, dritat e pasme dhe kapaku i prizës së karikimit janë elementë që flasin për një makinë teknologjike dhe moderne, siç është edhe ADN e BMW.

VegaCharging, karikues makina elektrike

Edhe nga brenda M5 është pasuruar me detaje dhe elementë nga reparti M, me objektivin që ky sedan të jetë një miks elegance dhe sportiviteti. Teknologjia është tashmë ajo e BMW së gjeneratës së fundit, me sistemin operativ BMW 8.5, i cili komandohet me prekje dhe me zë. Kjo makinë vjen e pajisur me klimatizatorin me katër zona, sedilje që ngrohen, ndriçim të brendshëm dhe impiant audio surround nga prodhuesi anglez Bowers & Wilkins.

Por vijmë në  thelb: klientela kërkuese e M5 e ka gjithë vëmendjen tek performanca. M5 e re është sportivja e parë e “elektrifikuar”. Motori endotermik është njësia V8 bi-turbo 4.400 kubikë i cili zhvillon 585 kuaj fuqi në regjimin 7.200 xhiro/minutë ndërsa motori elektrik zhvillon 197 kuaj fuqi dhe 280 Nm moment rrotullues. Fuqia totale e kombinuar është 727 kuaj fuqi ndërsa momenti rrotullues arrin vlerën mbresëlënëse prej 1.000 Nm. M5 e re përshpejton nga 0 – 100km/h për vetëm 3.5 sekonda.

Në një përdorim “normal” ose ekologjik M5 e re mund dhe të eci vetëm me bateri e cila ofron një autonomi rreth 70km, në varësi edhe të stilit të guidës.

A ka M5 e re një difekt? Ndoshta, edhe pse jo në qëllimin e projektuesve, rezulton se kombinimi motor termik + bateri, japin një rezultat jo të mirë në peshore. Pesha e saj arrin vlerën 2.435 kg, jo pak edhe nëse flasim për një sedan mbi 5m të gjatë (saktësisht 508cm).

BMW M5 është sedani i parë sportiv i gjeneratës së fundit dhe ne besojmë se kombinimi endotermik dhe elektrik, ose më mirë shtesa e baterisë, do të rëndojë në peshore edhe modelet sportive të prodhuesve të tjerë, por le ta shohim këtë në vijim.

M5 e re mbështetet në mënyrë solide në sistemin e amortizimit multilink me kontroll elektronik ndërsa për të ndihmuar sjelljen dinamike rrotat e pasme janë aktive (kthehen dhe ato në kthesa). Për ta ndaluar “vrapin” e M5 përveç frenave “normale” gjejmë edhe ato në përzierje karbon dhe qeramikë të derivuara nga makinat e garave, por këto të fundit janë opsionale.

Natyrisht fuqia e BMW M5 shkarkohet në asfalt nëpërmjet të katër rrotave me tërheqje integrale X-Drive. Diferenciali është autobllokues me kontroll elektronik, por parashikohet edhe një program guide me vetëm rrotat e pasme aktive dhe sistemi ESP i çaktivizuar, për drifting pa kufi dhe shenja gomash në asfaltin e pistave.

Shpejtësia maksimale e vetëkufizuar sipas traditës gjermane është 250 km/h por me paketën “M Driver’s Package”, mund të “çlirohet” dhe të arrijë në 305 km/h.

Natyrisht M5 e re është e pajisur me shumë sisteme që asistojnë në guidë siç janë ruajtja e korsisë, kontrolli aktiv i shpejtësisë në autostradë me funksionin Stop & Go, Asistenti i parkimit Profesional që lejon lëvizjet e komanduara nga makina ose nga celulari deri në 200 m distancë.

Të themi të drejtën, këtë të fundit mund dhe ta kishin kursyer. Një klient i BMW M5 gjëja e fundit që dëshiron është të mos i jape vetë kesaj makine 🙂